For Better Performance Please Use Chrome or Firefox Web Browser

علم آموزی در سخن بزرگان

العلم سلطان من وجده صال به و من لم يجده صيل عليه.
ترجمه:
امام علی (علیه السلام) می‌فرمایند: دانش، سلطنت و قدرت است، هر كه آن را بيابد با آن يورش برد و هر كه آن را از دست بدهد بر او يورش برند.

سخنان مقام معظم رهبری در زمینه علم و علم آموزی

 

پیام رهبرانقلاب به انجمن اسلامی دانشجویان هند

بسم الله الرّحمن الرّحیم
 
جوانان و دانشجویان عزیز
 
نگاه امیدوارانه به افقهای آینده‌ی کشور، همواره با نگاه خوشبینانه به شما همراه است و این دو از یکدیگر جدائی ناپذیرند. شما رویش‌های ارجمند ملت ایرانید؛ خود و جایگاه خود را به درستی بشناسید و نقش خود در آینده را به جِدّ، تضمین کنید. اندیشه‌ورزی، دانش‌اندوزی، دینداری و پاکدامنی. اینها اصلی‌ترین عناصر برای تأمین آن هدف بزرگند.
 
برای شما دعا میکنم و به شما سلام میفرستم.

 

بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در دیدار با کارکنان جهاد دانشگاهی

 

شعار «ما میتوانیم» در صدها عرصه گوناگون ثابت شده اما ریشه فرهنگ غلط «ما نمیتوانیم» هنوز وجود دارد / متاسفانه هنوز در زمینه های متعددی نگاه به بیگانگان است.

اگر بخواهیم پیشرفت کنیم کار و مدیریت جهادی لازم است / این چیزی است که در زمینه های گوناگون کشور از جمله در زمینه سیاسی،اقتصادی و تعاملات جهانی لازم داریم.

برای پیشرفت، چیزهایی را حتما باید یاد بگیریم؛ نه عارمان می‌آید و نه بد می‌دانیم که یاد بگیریم. دانش را باید فرا گرفت اما دانش را، نه جهت‌گیری‌ها و ارزش‌هایی که با دانش و فناوری مخلوط می‌کنند.

مطالب بیشتر...

 

 

دیدار جمعی از دانشجویان با رهبر انقلاب 1/5/93

 

 

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: انتشار مقالات علمی در پایگاههای علمی معتبر جهان، اقدام علمی مورد تمجید است اما مطلوب نهایی این است که کار علمی ناظر به نیازهای عملی کشور باشد.

 

امروز، کار و تلاش علمی در کشور و در دانشگاهها، تلاشی زنده، موفق و مورد تحسین است اما این تلاش علمی باید مقدمه عمل برای حل مشکلات کشور باشد.

 

 

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه دانشجویان نسبت به موضوعات مختلف دغدغه داشته باشند و مسائل را با چشم باز پیگیری کنند، افزودند: دانشجویان در واقع نمایشگر وجدان بیدار ملت و نشان دهنده گرایش های عمومی جامعه هستند لذا باید کاملاً آگاهانه، با چشم باز و با احساس تکلیف به مسائل مختلف نگاه کنند و محیط کشور و منطقه، تهدیدها و فرصت ها، و دشمنان و دشمنی ها را بخوبی بشناسند.

 

مطالب بیشتر
 

 

پیام حضرت آیت‌الله جوادی آملی به همایش «عقلانیت در حکمت سینوی»:

 

اولین روز جهل ما وقتی است که بگوییم فارغ‌التحصیل هستیم، کسی که بگوید بس اشتباه کرده است تا نفس می‌کشیم قلم به دست می‌گیریم یا باید بخوانیم و یا بنویسیم.

مرحوم بوعلی در شرح حالش آورده و بهمنیار نیز می‌گوید. خود شیخ می‌گوید من هر زمان مشکلی داشتم و مطلبی برایم حل نمی‌شد، وضو می‌گرفتم، مسجد جامع می‌رفتم و با خدا صحبت می‌کردم، می‌گوید من شاگرد این صلاة هستم که عمودالدین است، بهمنیار و دیگران شاگردان فردی چون بوعلی سینا هستند.

 

تحت نظارت وف ایرانی